לעזוב ולוותר על המידע הזה?? 

הירשמו כאן לקבלת ניוזלטר לאדריכלים ומעצבי פנים!


שם*
מייל
סלולרי

מה למדתי ממתכון לעוגת גבינה על שיפוץ דירה?

במאמר זה אתייחס לאחד הגורמים שמשפיע מאד על קצב התקדמות פרויקט שיפוץ ומכאן, בהתאמה, על שביעות רצונו של הלקוח- תזמון.

הכל מתחיל בט"ו באב כשהחלטתי להפתיע את אשתי ולאפות עוגת גבינה מפנקת [טוב, זה רק תירוץ לזלול אותה בעצמי]. הוצאתי מתכון לעוגת גבינה אפויה של גורו האפייה קרין גורן ורצתי ישר להוראות ההכנה.
במתכון, לאחר רשימת הרכיבים, הסעיף הראשון בהוראות ההכנה היה: "מחממים תנור לחום של 180 מעלות".
לתומי אמרתי, "מה הסיפור? אסיים עם ההכנות ולפני שאכניס את העוגה לתנור אחמם אותו".

מצליחים לראות את הקשר בין העוגה לפרויקט השיפוץ שאתן ואתם בעיצומו עכשיו?

פרויקט בניה הוא פרויקט מתוזמן. בשלב הביצוע לסדר הפעולות שמבצעים יש חשיבות מרובה שעלולה להיות קריטית ולהשפיע על תהליך הבניה כולו ומכאן גם על שביעות רצון הלקוחות. לעיתים ישנם שלבים שמופיעים רק בימי הפרויקט האחרונים כמו עבודות אלומיניום או התקנת מטבח אך הכנות מתחילות ממש בימי הפרויקט הראשונים, בדומה להנחיה שבחרתי לא להישמע לה, לחמם את התנור מראש.

הנה לכם כמה דוגמאות מהשטח:

תכנון המטבח

במקרה של שיפוץ בשלב מאוד מוקדם, במיוחד אם מיישמים פרקט על הריצוף הקיים, אפשר לבצע מדידות למטבח ולהתחיל בתכנונו, ולמה זה חשוב?
זמן עבודה ממוצע בין מדידה לאספקה של המטבח נע בין 6 שבועות במקרים נדירים, ל 4-5 חודשים במקרי קיצון.
לאחר מדידת המטבח ישנו תכנון מפורט ובהמשך על הלקוח לאשר אותו אצל היצרן, להזמין ולהתחיל בייצור. התחלת הייצור באיחור יכולה לגרום לאיבוד של כמה שבועות עבודה, והמשמעות היא שצריך לתכנן את המטבח כולל נקודות החשמל ונקודות המים שלו עוד לפני בחירת קבלן מבצע, על מנת שכשהוא יתחיל בעבודה, יהיה ברור שזאת אחת הפעולות הראשונות שיבצע.

עבודות אלומיניום

גם במקרה זה יש זמן רב ממדידה לאספקה. את הרחבת הפתחים של החלונות מבצעים בימים הראשונים של השיפוץ, ולאחר מכן את תיקוני הטיח. בשלב זה צריך להזמין איש האלומיניום למדידת משקופים עיוורים (בסיס מפח מגולוון שאליו מחברים את החלונות) שלב האורך בממוצע כשלושה שבועות לאחריהם תבוצע ההתקנה.
לאחר מכן יש להתקין אדני חלונות ולבטן את המשקופים העיוורים, ורק אחר כך למדוד את חלונות האלומיניום לייצור.
המשמעות היא שצריך לבחור את אדני החלונות ולהחליט על העיצוב שלהם עוד לפני בחירת הקבלן, מכיוון שאת התקנת אדני החלונות מבצעים יחסית בהתחלה.

בחירת ריצוף

סוג הריצוף, גודל האריחים ושיטת היישום משפיעים על עבודת הרצף וקצב התקדמות הפרויקט. עבודה עם חומרים שחורגים מהסטנדרט ידרשו לרוב התמחות בסוג החומר [לדוגמה: שיש] או בשיטה [לדוגמה: FishBone]. במידה ולא הכנתם את הקבלן למפרט הספציפי של הריצוף, סביר שייקח בחשבון לו"ז ותמחור לגרניט פורצלן, קרמיקה או אריחים פשוטים.
להבאת רצף מומחה תהיה משמעות כלכלית ולאופי הביצוע תהיה השפעה על משך עבודות הריצוף.
בחירה מוקדמת תאפשר לקבלן להיערך בהתאם מבחינת סדר ואופי בעלי המקצוע.

אלו מספר דוגמאות המתארות למה חשוב להגיע לפרויקט עם "מתכון" מדויק להכנה וחשוב לא פחות לעבוד על פי המתכון כדי לסיים את הפרויקט בהצלחה ועם לקוחות מרוצים.
להלן רשימה של התחומים בהם קריטי להגיע עם תכניות ביצוע עוד בטרם התחלתם לעבוד על הפרויקט:

  • חתכים
  • חזיתות
  • פריסות
  • אלומיניום
  • נגרות
  • אדני חלונות
  • דלתות פנים עם עובי הלבשות כדי לוודא שהן לא עולות על המפסקים שבין החדרים

לסיכום,
בפעם הבאה שהלקוחות שואלים: "אבל למה צריך להחליט על XXXX עכשיו?" ספרו להם על עוגת הגבינה של תומר.
מניסיון, שביעות הרצון של הלקוחות עולה פעמיים כשאנחנו מקדימים אותם מהלך אחד לפחות:  ראשית, בגלל שמקצועיות משדרת בטחון, ובטחון עובר ללקוחות כך שהם מרגישים שהם בידיים הנכונות ושנית התקדמות הפרויקט ללא עיכובים.
וזכרו, לעיכובים יש נטייה להידבק, ללא קשר לגורם האחראי האמיתי, למעצב/ת או לאדריכל/ית שנתפסים כגורם האחראי ממדרגה ראשונה בפרויקט.

אני מזמין אתכם להיות כמה צעדים לפני הלקוחות שלכם ולנהל את הפרויקט שלכם בצורה מקצועית, אחראית וללא עיכובים ותקלות מיותרות.

מאמרים נוספים

השאירו לנו הודעה
נחזור אליכם בהקדם!

 לעזוב ולוותר על המידע הזה??

הירשמו כאן לקבלת ניוזלטר לאדריכלים ומעצבי פנים!