לעזוב ולוותר על המידע הזה?? 

הירשמו כאן לקבלת ניוזלטר לאדריכלים ומעצבי פנים!


שם*
מייל
סלולרי

10 כללי הזהב לבחירת קבלן לפרויקט בנייה

הלקוחות קיבלו היתר בנייה ואתם מעוניינים לצאת לדרך? בשעה טובה! המאמר הזה עוסק בשלב הקריטי בפרויקט הבנייה- בחירת הקבלן.

 מניסיון, כדאי להקדיש לפרק זה בפרויקט מחשבה רבה ולקבל החלטה חכמה וטובה ללקוחותיכם, כי הבחירה הזו תקבע איך יראה הפרויקט שלכם – אם יתנהל לשביעות רצונם של הלקוחות – בנועם, בתקציב, באיכות ועל פי לוח הזמנים המתוכנן או להיפך: עיכובים, איחורים, תוספות תשלום, ואי נעימות אחת גדולה. בכל זאת, אתם והלקוחות הולכים לפגוש את הקבלן שמולכם לא מעט זמן וחשוב מאוד שהתקשורת תהיה חלקה ונעימה ולא פחות חשוב מחייבת!

1. זה שיודע לשאול
חשוב לבחור קבלן ששואל שאלות ומתעניין. קבלן שמראה מעורבות גבוהה, ירידה לפרטים, איתור של בעיות או טעויות שלא חשבתם עליהם יכולה להעיד על מקצועיות וחשוב לא פחות – אכפתיות.

2. אנשים רבים מתלבטים האם לקחת קבלן מפתח או קבלני משנה (על כך תוכלו לקרוא במאמר מכרז קבלנים באתר שלנו). אנחנו תמיד מייעצים ללקוחות, קחו קבלן "מנצח" – הוא זה שיעמוד בראש התזמורת, ירכז וינהל את כל החוזים מול קבלני המשנה במקומכם ויקבל עבורכם את האחריות המגיעה לכם.

3. קבעו מנגנוני פיצוי
הלקוחות החליטו על קבלן, מצוין! לא חותמים על חוזה מבלי להתייעץ בעורך דין שייקבע מנגנון פיצוי במידה והחוזה מופר.

סעיף זה נראה פעמים רבות מיותר, אף אחד לא אוהב לחשוב על המקרה הגרוע ביותר, אך מניסיון, פעמים רבות מנגנון כזה גורם לקבלן לעבוד טוב יותר, בידיעה שיש לו מה להפסיד, וגם מגדיל את הוודאות שלכם ושל הלקוחות, בעצם הקמת ההגנות האלו.

4. קבעו מחירון שינויים

על הלקוחות לסכם עם הקבלן מחירון עלויות של כל פרט קיים בתוכנית ודברים נוספים אותם אתם והלקוחות חושבים שיתכן שתבצעו, במידה ותבחרו להפעיל את הסעיפים האלה יש לכם מחירון, והלקוחות ואתם לא תרגישו שהצעת המחיר לתוספת שקיבלתם מהקבלן היא שרירותית.

5. קבלו המלצות

הציעו ללקוח לקבל המלצות על הקבלן ממקור אמין שעבד איתו ולא ממישהו ששמע עליו ולא מקרוב משפחתו.

6. מפקח?!

כדאי להמליץ ללקוחות לבדוק את עמדת הקבלן לגבי הכנסת מפקח בניה לפרויקט. מפקח בנייה שיבחן את איכות העבודה בשטח, והתנהלות הקבלן זה לא מותרות.

איש מקצוע מטעם הלקוח שומר על האינטרס שלכם שהעבודות יבוצעו ברמה הגבוהה ביותר, בזמן ובעלות שתכננתם, ללא חריגות וללא איחורים.
קבלן שמביע התנגדות עקרונית ומנסה לשכנע אתכם בחוסר הנחיצות של מפקח, ללא טיעונים מנומקים – כנראה מחזיק בסיבות  בגללן אינו מעוניין בהימצאות מפקח בשטח.

7. קיימו פגישה לפני חתימה על חוזה
לפני חתימה על החוזה הגיע הזמן לתאם פגישה עם הקבלן, המתכננים והלקוחות ולעבור על כל העבודות שיש לבצע, להדגיש מידות קריטיות, נישות, מידות של ריהוט קיים וארונות, ובעיות ידועות מראש. לאחר הפגישה הזאת אפשר לחתום על החוזה וזאת רק לאחר עדכון כלל הפרטים לאור הפגישה הזאת.

8. עבדו על פי טבלת תשלומים

טבלה זו תשמור על הכסף אצל הלקוח בכיס ולא בכיס של הקבלן. התשלום יבוצע על פי סיום שלבים בפרויקט כך שלעולם לא תשלמו על משהו שלא קיבלתם את התמורה בעבורו.

9. בדקו שהקבלן הוא קבלן רשום

קבלן רשום הוא קבלן שקיבל את הרישיון שלו מאיגוד הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון. לשם קבלת רישיון יש לעמוד בלא מעט שלבים בהם הכשרות שונות כולל הכשרות בתחום הבטיחות בבניה, ניסיון וביצוע של עבודות. הרישיון הוא אישור רשמי מהמדינה שהקבלן הוא קבלן מקצועי ומורשה שאחראי על הפרויקט החשוב  בחיי לקוחותיכם ושניתן לסמוך עליו.

10. הדבר החשוב ביותר בפרויקט בנייה הוא לסיים אותו בלי מלחמות מיותרות, צר לנו מאוד לראות זוגות רבים מסתכסכים עם איש המקצוע שבחרו. הובילו את לקוחותיכם לחיבור מועיל, מפרה ומכבד.

לסיכום, אפשר לסיים את פרויקט חייהם של הלקוחות בראש שקט, על פי הזמנים והתקציב הרצויים, באיכות המבוקשת ואפילו,  לעשות זאת בכיף.

נשמח לשמוע מהו הטיפ שלכם לבחירת קבלן.

עומדים לשירותכם בכל שאלה,

תומר משעול

וצוות MIP פיקוח בנייה וניהול פרויקטים

מאמרים נוספים

השאירו לנו הודעה
נחזור אליכם בהקדם!

 לעזוב ולוותר על המידע הזה??

הירשמו כאן לקבלת ניוזלטר לאדריכלים ומעצבי פנים!